Technos Telecom 020 665 4446 info@technos.nl

Veelgestelde Vragen

1. Wat voor soort nummer krijg ik met een International Simcard?

Het nummer van de International Simcard begint met 372, dit is een mobiel nummer uit Estland.


2. Wat gebeurt er als ik mijn International Simcard verlies?

In geval van diefstal of verlies deelt u zo snel mogelijk het verlies aan ons mee; telefonisch of via email. De simkaart wordt dan meteen door ons geblokkeerd. U kunt dan tegen een gereduceerd tarief een nieuwe International Simcard bij ons aanschaffen.


3. Hoe werkt de International Simcard eigenlijk?

De International Simcard is geen prepaid simkaart! U ontvangt een maandelijkse factuur en dan pas betaalt u.
Alle gesprekken worden gespecificeerd met datum, tijdstip en kosten. Ook krijgt u een overzicht van uw 10 duurste gesprekken en de 10 meest gebelde landen. Als u een maand geen gesprekken voert dan ontvangt u ook geen factuur. U betaalt namelijk alleen voor uw gemaakte gesprekskosten, er zijn geen abonnementskosten!
U koopt de International Simcard voor een eenmalig bedrag van maar €19.40 en daarna kunt u het altijd blijven gebruiken. U moet wel minstens jaarlijks 1 minuut bellen.


4. Werkt de International Simcard in alle landen?

U kunt vanuit elk land gesprekken ontvangen. U kunt zelf bellen vanuit bijna de hele wereld.


5. Wat is de levertijd van de International Simcard?

48 uur na uw bestelling wordt de International Simcard bij uw thuis bezorgd.


6. Wat moet ik doen als ik in het buitenland een probleem met de International Simcard heb?

Bel ons: +31-20-6654446 of stuur een email naar This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. Wij bellen u terug en doen ons best om de problemen zo snel mogelijk op te lossen.


7. Wat zijn de tarieven in het buitenland?

Kijk hier voor onze complete prijslijsten voor binnenkomende en uitgaande gesprekken.


8. Hoeveel betaalt iemand die naar de International Simcard belt?

De beller betaald de standaard prijs van zijn mobiele provider naar een mobiele telefoon in Estland. Onze tarieven naar Estland mobiel zijn 21 cent/min.; veel lager dan bij de KPN.


9. In welke landen zijn de inkomende gesprekken gratis?

Inkomende gesprekken zijn in gratis in 156 verschillende landen! Kijk hier voor een complete lijst.


10. Hoe start ik met het gebruik van de International Simcard?

  • Maak de simkaart voorzichtig los van de geleverde plastic kaart en stop deze in uw telefoon.
  • Schakel uw telefoon aan.
  • Als u gevraagd wordt om een PIN-code, toets dan de 4-cijferige PIN-code in die op uw kaart staat vermeld.
  • De International Simcard is nu klaar voor gebruik! U kunt nu bellen met uw nieuwe nummer 372xxxxxxxx.

11. Hoe bel ik met de International Simcard?

  1. Toets het complete nummer in dat u wilt bereiken, bijvoorbeeld 0031201234567.
  2. Druk op bel/send/ok; het gesprek wordt dan automatisch verbroken.
  3. Binnen een paar seconden zal uw telefoon overgaan, neem de telefoon dan op.
  4. U hoort een toon terwijl er verbinding wordt gemaakt met het door u ingetoetste telefoonnummer.
  5. U begint het gesprek.

12. Hoe bel ik gratis met Skype naar de International Simcard?

Deze dienst moet eerst geactiveerd worden, neem daarvoor contact met ons op. Skype-gebruikers kunnen de International Simcard gratis bellen via een speciaal nummer. Het nummer dat gebeld moet worden is 372800xxxxxxxx, op de plek van de x komt het nummer van uw International Simcard zonder de 372 aan het begin.
Voor de beller is dit gesprek gratis. De gebruiker van de International Simcard betaalt bovenop de normale gesprekskosten 15 cent per minuut.


13. Hoe gebruik ik de voicemail?

Om de voicemail te activeren:

  • Toets 091 (of *146*091#) en druk de belknop in.
  • U zult op het scherm het bericht zien "Voicemail activated". Inkomende gesprekken die u niet opneemt zullen vanaf nu naar de voicemail gaan.

Om de voicemail te deactiveren:

  • Toets 090 (of *146*090#) en druk de belknop in.
  • U zult op het scherm een bericht zien "Voicemail deactivated", inkomende gesprekken die u niet opneemt zullen vanaf nu niet meer naar de voicemail gaan.

Om te zien hoeveel voicemailberichten er voor u zijn:

  • Toets 094 (of *146*094#) en druk de bel knop in.
  • U ziet op het scherm een bericht "You have X new messages in your voice mailbox". Waarin X de hoeveelheid verschillende onbeluisterde voicemails zijn die op u wachten.

Om uw voicemail berichten te beluisteren:

  • Toets 095 (of *146*094#) en druk de bel knop in. U zult op u scherm een bericht zien "Wait for Call". Binnen enkele seconden zal u worden teruggebeld.
  • Neem uw telefoon op zoals u dat normaal ook doet, en u zult te horen krijgen (in het Engels) hoeveel nieuwe berichten er voor u zijn.
  • Toets '1' om uw berichten af te luisteren.
Technos Telecom, Kuiperbergweg 44, 1101 AG, Amsterdam.
Tel Nr: 020 665 4446 Email Address: info@technos.nl
© Technos BV